Narrow your search
Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Speelplezier verf.
Authors: ---
ISBN: 9026912978 Year: 1991 Publisher: Houten Van Holkema & Warendorf


Book
Knutsel je fantasie rijk
Authors: --- ---
ISBN: 903171416X Year: 1998 Volume: *1 Publisher: Averbode Altiora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

16 knutselwerkjes vol fantasie.


Book
Is het al speeltijd ? : Een bundel suggesties voor vorming door taalexpressie
Authors: ---
ISBN: 9030948000 Year: 1985 Publisher: Leuven Wolters


Book
Creatief vormgeven met kinderen.
Authors: --- ---
ISBN: 9076771529 Year: 2004 Publisher: Katwijk Panta Rhei

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek bevat ruim 100 uitgewerkte lesideeën waarin telkens een andere techniek behandeld wordt, zoals onder andere verf- en krijttechnieken, collage technieken, druktechnieken en beeldend vormen.Elke les bevat een beknopte beschrijving van de techniek en een stap voor stap uitleg van de werkwijze. De activiteiten zijn leuk om te doen en leiden in de regel tot een snel resultaat. Plezier in het maken staat bij elke activiteit centraal. Naast oude bekende technieken bevat het boek ook talrijke nieuwe verrassingen! Het kan binnen of buiten de school gebruikt worden, individueel met hulp van een ouder of in groepen. Dit is een bonte verzameling creatieve technieken voor kinderen van 4-12 jaar. Het boek bevat ruim 120 eenvoudige, uitgewerkte creatieve technieken die de kinderen uitdagen en hun fantasie aanspreken. Elke les bevat een beknopte beschrijving van de techniek en een stap voor stap uitleg van de werkwijze. De activiteiten zijn leuk om te doen en leiden in de regel tot een snel resultaat. (Bron: covertekst)


Book
Kunst voor beginnende kunstenaars : 100 unieke creatieve ideeën voor kinderen van 6-10 jaar.
Authors: --- ---
ISBN: 9789076771984 Year: 2007 Publisher: S.l. Panta Rhei

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek biedt een bonte verzameling van 100 eenvoudige creatieve projecten die met name jongere kindeen zullen aanspreken. De projecten worden stap voor stap beschreven en leiden steeds tot een verrassend resultaat. Het plezier in het creatief bezig zijn staat centraal bij alle projecten: het gaat om het proces, niet om het eindproduct. Er wordt geëxperimenteerd met ongebruikelijke materialen, eigen kunstzinnige ideeën worden aangemoedigd, expressieve vaardigheden worden spelenderwijs ontwikkeld in een sfeer van vrijheid en vrolijkheid. De activiteiten zijn verdeeld in 4 categorieën: tekenen en ontwerpen, schilderen en stempelen, collages en combinaties, beeldend vormgeven. (Bron: covertekst)


Multi
Doen Jules! Doedoos.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789055352623 Year: 2007 Publisher: Antwerpen Zwijsen-Infoboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met Doen Jules! nemen peuters zelf het initiatief om materialen te ontdekken en ermee te experimenteren. Jules geeft uitleg en helpt hen op weg. Want als Jules zijn 'doeschort' aantrekt, weten de peuters dat ze iets leuks gaan doen. Maar eerst... Schorten aan! Doen Jules! is een doedoos voor peuters van 2,5 en 3 jaar met suggesties voor creatieve activiteiten. Daarbij speelt de klaspop Jules een essentiële rol. Jules motiveert en stimuleert de creativiteit van de peuters. Maar de peuters bepalen zelf het resultaat. Ze gaan uit van hun eigen mogelijkheden en vaardigheden. Als begeleider verruim je deze beginsituatie door zoveel mogelijk materialen en suggesties aan te reiken, zoals beschreven op de doekaarten. Uit de doedoos zoekt de begeleider een doekaart op maat van de peuter(groep) Doen Jules! biedt twee soorten activiteiten: > doekaarten 'exploreren en experimenteren' > doekaarten 'procesgericht werken'. De doekaarten 'exploreren en experimenteren' laten de peuters kennismaken met verschillende technieken en materialen. De kinderen nemen zelf het initiatief en gaan in hun eigen tempo op ontdekking. Op de doekaarten staan tips om hen daarbij te begeleiden. Jules moedigt de peuters aan en versterkt zo hun bekwaamheidsgevoel. De doekaarten exploreren en experimenteren zullen vooral de onderzoekende peuter aanspreken. Peuters die al wat verder staan in hun motorische ontwikkeling en creatieve vaardigheden, vinden hun gading in de doekaarten procesgericht werken. Tijdens procesgerichte activiteiten gaan de kinderen planmatig te werk. Hier begeleidt Jules de peuters stap voor stap. Het proces is belangrijker dan het product. Boven de knutselhoek hangt het schortje van Jules. Wanneer Jules zijn schort aantrekt, weten de peuters dat er een creatieve activiteit volgt. Jules vertelt de kinderen wat ze gaan doen en welke materialen ze kunnen gebruiken. Hij verwoordt ook alle stappen. Dat is erg belangrijk. Door te horen wat er gebeurt, richten de peuters hun aandacht op de handelingen en nemen ze die beter in zich op. Zo ontwikkelen ze de vaardigheid om te plannen vooraleer te reageren, gericht te blijven op een activiteit en hun energie af te stemmen op de taak.


Book
Beeldvaardig. Bouwen en wonen. Groep 3 - 4 - 5.
Authors: --- --- ---
ISBN: 902622091X Year: 1999 Publisher: Baarn Bekadidact


Book
Taal-Materiaal : talig omgaan met materialen in de kleuterklas
Author:
ISBN: 9030106158 Year: 1994 Publisher: Deurne Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Taal --- Kleuters. --- tweede taal --- kleuters --- Didactics of Kindergarten --- jeugdrecht --- Didactics of Dutch --- kleuterdidactiek --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs --- Ontwikkelingsmaterialen ; kleuteronderwijs --- #PBIB:+111.13 --- Nederlands --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Taaltest --- kleuteronderwijs --- materialen --- taal --- taalontwikkeling --- 471.41 --- Nederlands als tweede taal --- didactiek --- taalopvoeding --- Ballonnen --- Bouwen --- Dozen --- Geluid --- Hoeden --- Klei --- Kleuteronderwijs --- Licht --- Magneten --- Papier --- Schoenen --- Spiegels --- Taalontwikkeling --- Taalvaardigheid --- Telefonie --- Water --- Zand --- Boeken maken --- Dagbladen (Kranten) --- Fruit --- Geluiden --- Handboek/cursus --- Hoofddeksels (Hoeden) --- Huizen --- Kaartlezen --- Kijken --- Kleding --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Licht en donker --- Magnetisme --- Meten --- Portretten --- Sluitingen --- Speeldeeg --- Stempelen (handenarbeid) --- Stoelen --- Taalopvoeding --- Telefoon --- Tijd --- Touwen --- Vormen --- Wegen --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- 475.21 --- Documentatiemap --- basisschool : didactiek : taal (ler) --- Nederlands voor anderstaligen ; kleuteronderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- 472.1 --- anderstaligen --- kleuterschool: taal --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- NT2 --- Taal en verbale expressie --- (zie ook: Boetseren) --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- PXL-Education 2014 --- taalonderwijs --- taalverwerving

Listing 1 - 9 of 9
Sort by